Termék ára:
11 900 Ft |
Bolt infó
|
Kubb Pro készletünk a klasszikus kubb játéklehetőségekhez képest - ahol a színeknek nincs jelentősége - a színek használatával nagyobb kihívást támasztó összecsapásokat hozhatunk létre, ha a mezőnykubbok tekintetében először mindig a saját színünket kell visszaszereznünk és csak utána támadhatjuk az ellenfél mezőny és alapvonali kubbjait!
A pályaméreteket arányosan csökkenthetjük is, ha az eredeti 5 x 8 méteres pályát nagynak találjuk vagy éppen a kertünkben nincs éppen ekkora szabad hely.
Kubb játékszabály
Jelöljük ki a pályánkat a készletben található kijelölő pálcák igénybevételével. 4 db pálcát a sarkok kijelölésére használjunk a maradék 2 darabbal pedig a képzeletbeli középvonal két szélső pontját jelöljük meg.
Állítsunk fel 5-5 db kubb bábut a két rövidebbik alapvonalon egyenlő távolságra egymástól. A képzeletbeli átlók metszéspontjára kerül a király. Amennyiben már a csapatok is megvannak, akkor készen is állunk a játékra. De ki kezdjen? Ezt a fontost kérdést dobással döntjük el, mégpedig úgy, hogy a szembenálló csapatok tagjai közül 1-1 személy a saját alapvonaláról egyszerre dob a király felé. Az a csapat fog kezdeni akinek a dobójátékosa a legközelebb dobta a dobófát a királyhoz, úgy, hogy nem döntötte fel és nem dobta át az ellenfél térfelére. Amennyiben az utóbbi kettő közül bármelyik megtörténne, úgy a "vétlen" csapat kezdi a játékot!
A játék menete:
A kezdő csapat 2 dobófával indítja a versenyt, amire az ellenfél 4 dobófával válaszol, majd a kezdő csapat 6 dobófával felel vissza és inentől már mind a 6 dobófa rendelkezésére áll mindkét csapatnak. A cél, hogy az ellenfél térfelén álló kubb ledöntésre kerüljön.
Most pedig jön egy kis bonyolítás, de nem vészes!
Ugyanis az alapvonalról ledöntött kubb bábuk - alapvonali kubb -nem tűnnek el, hanem bekerülnek a mezőnybe, mégpedig úgy, hogy akinek a kubbjait ledöntötték az a csapat átdobja őket az ellenfél térfelére - megnyerték őket -, az ellenfél pedig felállítja azokat azokat a végleges helyükön mezőny kubb. A kubb bábuk mindig a kisebbik talpukkal kerülnek felállításra, tehát nem lehet őket elfektetni, hogy melyik talpukra állítják őket az mindig a fogadó fél dolga.
Amikor felállításra kerültek az átdobott kubb bábuk, akkor az átdobó fél próbálja meg őket ledönteni. Fontos, hogy amíg van a mezőnyben kubb addig alapvonalit nem lehet támadni, de ha az utolsó mezőnykubb ledöntése után a dobófa úgy pattanik tovább, hogy ledönt egy alapvonali kubb bábut is, az természetesen érvényes dobásnak számít.
A játék addig folyik amíg valamelyik térfélen még van álló kubb, ha már nincsen akkor lehet dobni a királyra, amennyiben azt sikerül ledobni,akkor az azt ledobó csapat nyert, ha viszont meg van az ellenfél térfelén álló kubb és úgy dönti le a királyt akkor bizony veszített!
Ugye, hogy nem bonyolult?
A dobás:
A dobófát csak függőlegesen , alulról felfelé és előre lehet elhajítani. Pöröghet, csúszhat,de a függőleges hosszírányú tengelyétől nem mozdulhat el, azaz nem lehet helikopterezve dönteni a bábukat. Termnészetesen ha pár fokot eltér a függőlegestől az még nem kizáró ok, de törekedjünk qa minimális eltérésre.
Jó játékot kívánok!
Zsolt